”Te numesti fratele meu”

„Decaderea e insetata de pretuire”
„-Puteai nici sa nu-mi spui cine esti…..Ce nevoie am sa-ti stiu numele?De altminteri,inainte de a mi-l spune,aveai unul pe care-l stiam.
Omul se uita mirat:
-Adevarat?Stiti cum ma chiama?
-Da,raspunse episcopul,te numesti fratele meu.”  Victor hugo–,,Mizerabilii”

734265_4192553734440_644729486_n

2 gânduri despre &8222;”Te numesti fratele meu”&8221;

  1. Romanul „Mizerabilii” e, pur si simplu, sublim; contine atata educatie, si atata crestinism ne-propagandistic, incat orice om ar trebui sa il citeasca !
    Mie definitoriu mi-a aparut pasajul convertirii ocnasului Jean Valjean, de catre adevarata bunatate si mila a episcopului. Iata un exemplu de crestin adevarat (ma refer la episcop); iata iubirea crestina in fapte !
    Dealtfel, Steinhardt insusi numara acest personaj printre „admiratiile” sale, intr-un capitol din cartea „Daruind vei dobandi”. Apropos, printre aceste „admiratii” se aflau multi sfinti catolici, si chiar personaje ce nu aveau legatura cu religia organizata. Iata un alt spirit crestin universal, care a depasit ingustimea doctrinara !

    Multumim ca ne-ai amintit acest superb roman, care ne-a marcat adolescenta !

  2. „Mizerabilii” este cartea mea preferata, mereu am recomandat-o cu caldura, este exceptionala. Nu iti mai vine sa o lasi din mana si are atatea pilde, ofera atat de mult..eu iti multumesc ca ti-ai facut timp sa treci pe aici🙂 o zi buna!

Lasă un răspuns

