Din jurnalul Mariei

Din jurnalul Mariei, într-o noapte cînd nu mai avea curaj să iasă, să trăiască, să mai aştepte apelul tele­fonic care nu mai venea:

 

Azi am trecut prin faţa unui parc de distracţii. Cum nu pot continua să cheltuiesc bani la întîmplare, m-am gîndit că ar fi mai bine să observ oamenii. M-am oprit mult timp în faţa montagne-russe-ului: am văzut că majoritatea persoanelor intrau acolo în căutarea sen­zaţiilor tari, dar cînd începea să funcţioneze, mureau de frică şi cereau oprirea cărucioarelor.

Atunci ce vor? Dacă aleg aventura, n-ar trebui să fie pregătite ca să meargă pînă la capăt? Sau cred c-ar fi mai inteligent să nu treacă prin atîtea urcuşuri şi coborîşuri şi să stea tot timpul într-un carusel, învîrtin­du-se în acelaşi loc?

În clipa cînd sînt prea singură ca să mă gîndesc la dragoste, dar simt nevoia să mă conving că asta se va întîmpla, îmi voi găsi o slujbă şi mă aflu aici pentru că am ales destinul acesta. Montagne-russe-ul e viaţa mea, viaţa este un joc dur şi halucinant, viaţa înseamnă sal­turi cu paraşuta, înseamnă risc, înseamnă să cazi şi să te ridici, înseamnă alpinism, înseamnă voinţă de a ajun­ge în punctul tău cel mai înalt şi a te simţi nemulţu­mit şi neliniştit cînd nu reuşeşti să o faci.

Nu e uşor să fiu departe de familia mea, de limba în care-mi pot exprima toate emoţiile şi sentimentele, dar de azi înainte, cînd voi fi deprimată, îmi voi aminti de acel parc de distracţii. Dacă aş fi adormit şi m-aş fi trezit brusc într-un montagne-russe, oare ce aş simţi?

Bun, prima senzaţie ar fi că sînt prizonieră, aş fi îngrozită de curbe, mi-ar veni să vomit şi să plec de-a­colo. Dar dacă mă încredinţez că şinele sînt destinul meu, că Dumnezeu conduce mecanismul, coşmarul acesta s-ar transforma în stimulent. Nu este decît exact ceea ce este, un montagne-russe, o jucărie sigură şi con­fortabilă, care ajunge la terminus, dar din care, cît ţine călătoria, trebuie să privesc peisajul din jur, să ţip de emoţie.

Un gând despre &8222;Din jurnalul Mariei&8221;

Lasă un răspuns

