Din jurnalul Mariei

Din jurnalul Mariei, cînd se întoarse acasă:

 

Nu-mi mai amintesc cînd a fost, dar într-una din duminici m-am hotărît să intru într-o biserică şi să asist la liturghie. După multă aşteptare, mi-am dat seama că eram într-un loc greşit ales era un templu pro­testant.

Mă pregăteam să plec, dar pastorul îşi începu pre­dica, m-am gîndit că ar fi fost o impoliteţe să mă ridic şi a fost o adevărată binecuvîntare, fiindcă atunci am auzit lucruri pe care aveam mare nevoie să le aud.

Pastorul a spus cam aşa:

„În toate limbile lumii există o aceeaşi zicală: ce nu văd ochii, inima nu simte. Ei bine, eu afirm că nimic nu este mai fals; cu cît sînt mai departe sentimentele pe care încercăm să le înăbuşim şi să le dăm uitării, cu atît sînt mai aproape de inimă. Dacă sîntem în exil, vrem să păstrăm cea mai neînsemnată amintire de­spre rădăcinile noastre, dacă sîntem departe de per­soana iubită, fiecare persoană de pe stradă ne trezeşte amintirea ei.

Evangheliile şi toate textele sfinte ale tuturor re­ligiilor au fost scrise în exil, în căutarea înţelegerii lui Dumnezeu, a credinţei care pune în mişcare popoarele, a pelerinajului sufletelor rătăcitoare de pe faţa pămîn­tului. Strămoşii noştri nu ştiau, după cum nici noi nu ştim ce anume aşteaptă Dumnezeu de la viaţa noas­tră şi tocmai într-un atare moment sînt scrise căr­ţile, pictate tablourile, deoarece nu vrem şi nu putem uita cine sîntem.”

La sfîrşitul slujbei, m-am dus la el şi i-am mulţu­mit: i-am spus că eram străină într-o ţară străină şi-i eram recunoscătoare întrucît îmi adusese aminte că ceea ce ochii nu văd, inima simte. Şi tocmai pentru că am simţit atîta, astăzi plec.

tumblr_mjkfx4NEtk1qapk2qo1_500

2 gânduri despre &8222;Din jurnalul Mariei&8221;

  1. da…
    si eu ador sa ma intorc… si mereu caut inceputurile… poate nu regasesc cum mi-as dori casa… pe pamant casa imi este acolo unde sunt pentru mai mult timp… dar… inceputul ma fascineaza… atunci cand binele era doar bine… si se revarsa cu mare belsug in inima… iar despre rau… nu se stia inca…

Lasă un răspuns

