8 lectii de business din Game of Thrones:

1 Plateste-ti datoriile repede.

Una dintre frazele care ies in evidenta in serial este “un Lannister isi plateste intotdeauna datoriile ” si este motto-ul celui mai bogat om din regat. In afaceri, reducerea datoriilor nu este doar o parte din statisticile financiare. Mereu vor veni timpuri mai grele, iar atunci datoriile va vor distruge orice flexibilitate.

2 Lasa-ti rivalii sa se distruga intre ei.

Suficiente companii intra intr-o industrie in care exista deja concurenta. Acesta poate fi un lucru bun, spune Chris Healey, directorul de marketing de la Inspyder Software. Asa cum spune printul-pitic, Tyrion Lannister, dusmanii tai se urasc intre ei la fel de mult cat te urasc pe tine. Lasandu-ti inamicii sa se razboiasca intre ei prin campanii de marketing, iti oferi tie oportunitatea de a-ti construi un depozit si de a atrage mai multi clienti.

3 Libertatea naste loialitatea.

In “Urzeala Tronurilor” supunerea nu este departe de a fi sacra. Maree Jones, coordonator al proiectului KC, spune ca cel mai bun stil de management este cel care da angajatilor optiuni (tratati-i ca aliati, nu ca sclavi). “Intr-un episod recent, Khaleesi a cumparat luptatori sclavi, numiti <>. Ei sunt antrenati sa se supuna ordinelor orice ar fi. Ea i-a cumparat si le da un nou sens al libertatii si al respectului de sine”, a spus ea. “In schimb, ei par sa-i fie si mai loiali, din propria alegere, nu fortati”.

4 Fii bland.

Sigur, exista scene in acest serial care sunt violente si de unde nu prea ai ce invata. Dar printre ele sunt si momente de blandete si sacrificiu. Ivan Weinreb, un consultant de business, spune ca desi ar putea parea inutil sa arati bunatate unui client sau unui partener de afaceri, aceasta se va plati in dividende pe termen lung. Asa cum o regina ii spune fiului sau, in serial, “bunatatea, pe care o arati ocazional, te va scuti de tot felul de probleme mai tarziu”.

5 Cultiva-ti influenta in timp.

Varys a explicat cum a fost un cersetor, dar prin viclenie si manipulare, a crescut in importanta. Andrew Aversa, cofondator si lider in dezvoltare la Impact Soundworks, spune ca acesta este exact modul in care merg site-urile de socializare: iti construiesti audienta persoana cu persoana. Fiecare conexiune pe care ti-o faci, fiecare client nou, fiecare recenzie, interviu sau comunicat de presa, contribuie la profilul tau de business si la influenta ta personala.

6 Unde-s multi, puterea creste.

Robert Baratheon, cunoscut in primul sezon ca regele celor sapte tinuturi, a explicat candva cum poate functiona puterea unei armate. Mai intai a ridicat cinci degete, apoi pumnul. A intrebat-o pe regina care numar este mai mare. Regina a ghicit gresit- puterea vine din abordarea unita. Asa cum a explicat Nick Dujnic, manager de marketing la LiveIntent, o echipa unita este mult mai puternica decat un grup de indivizi, care lucreaza independent. “Alege-ti oamenii care sunt pasionati si concentrati pe un singur scop- scopul tau. Cel mai rau lucru care ti se poate intampla este de a te inconjura cu o echipa, care indiferent de cat de inteligenta sau talentata este, nu crede in produsul tau. O forta unita, una care chiar crede in ceea ce faci si care doreste sa-ti fie alaturi pana la final, va face orice este necesar pentru a fi un succes.”

7 Fa-ti o strategie sau altfel…

Familia Stark, care conduce tinutul nordic, ne invata o lectie care e usor de uitat la orice inceput: “vine iarna”. Aceasta tema este un punct de referinta in seria si in deschiderea ultimului sezon sunt aratate ramasitele unui camp de lupta de iarna. “Planuirea strategica pe termen lung si abilitatea de a fi pregatit pentru orice actiune neprevazuta sunt trasaturi importante pentru liderii de business”, spune Daniel Saynt (directorul de creatie si fondatorul Socialyte Collective). “In timp ce majoritatea antreprenorilor pot simti dorinta de a investi intr-o companie cu cele mai mari profituri, acei care pastreaza o rezerva pentru zile ploioase, vor trece prin timpurile grele mai usor.”

8 Ai grija in cine te increzi.

Sa stii in cine sa-ti pui increderea este crucial, mai ales pentru o compania care abia se lanseaza. Elizabeth Zelman, asociat la compania de marketing Privia, spune ca o problema comuna a serialului este cunoasterea diferentei dintre prieten si dusman. “Eddard Stark alege sa se increada in Littlefinger si se alege cu capul taiat pentru eroare”, spune ea. “Daca ar fi avut incredere in Renly, lucrurile ar fi luat o intorsatura diferita.” Suna cam dramatic? Poate, dar este o lectie buna pentru oricine incearca sa construiasca o afacere.

 

 

sursa: http://www.instilulmeu.ro

Un gând despre &8222;&8221;

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s