Angajatul de succes

Angajatul de succes trebuie sa aiba abilitatile tehnice si culturale pentru viitor, sa observe evolutiile mediului extern si sa fie dispusi sa invete si sa se dezvolte permanent

Intr-un interviu acordat Ziare.com, Dave Ulrich, o importanta personalitate din domeniul resurselor umane, vorbeste despre reusita la locul de munca, relatia dintre angajator si angajat si „recesiunea emotionala” creata de criza economica.

Dave Ulrich (foto)este profesor la Ross School of Business, University of Michigan, autor a 25 de volume si peste 200 de articole, coach si consultant in management. In 2011, a fost desemnat cel mai influent lider international in HR de publicatia HR Magazine si s-a situat pe locul 23 in top Thinkers 50 ca „thought leader” in management.

Cum ati defini un lider bun si un angajat bun pe piata actuala a muncii?

Termenul de „bun” este intotdeauna subiectiv, dar exista un principiu care se aplica atat liderilor, cat si angajatilor. Acest principiu se refera la faptul ca valoarea este definita mai degraba de destinatar decat de autor. In cazul liderilor, aceasta inseamna ca ei sunt eficienti atunci cand actiunile lor genereaza valoare concretizata in productivitatea angajatilor, executia strategiei, clientii atrasi, beneficii intangibile ale investitorilor sau reputatia in piata.

Liderii buni obtin rezultatele potrivite in modurile potrivite. Acelasi principiu este valabil si pentru angajati. Ei sunt „buni” atunci cand munca pe care o depun produce valoare pentru ceilalti. Angajatii „buni” fac lucruri care ajuta organizatia sa aiba succes.

Ati spus la un moment dat ca „organizatiile prospere isi ajuta angajatii sa atribuie un sens motivational muncii pe care o depun”. Cum poate fi atins acest obiectiv in mod concret?

Organizatiile au succes atunci cand angajatii gasesc un sens in implicarea lor in organizatie. Am descoperit ca exista 7 factori motivationali pentru angajati. Unul dintre ei se refera la faptul ca, in prezenta unor scopuri organizationale (numite misiuni sau valori) aliniate ambitiilor personale ale angajatilor, acesti angajati vor gasi mai mult sens in munca pe care o intreprind.

Unele organizatii sunt mai orientate catre scop prin prisma domeniului lor de activitate. De exemplu, companiile din educatie, sanatate, servicii au scopuri clar definite care atrag angajatii si ii fac sa se simta conectati.

Cine a pierdut mai mult in timpul crizei, angajatorul sau angajatul? Cu siguranta, conditiile de lucru s-au inasprit. Intrevedeti o imbunatatire a acestei situatii in perioada urmatoare?

Recenta criza economica a fost simtita de toata lumea. Companiile au fost nevoite sa faca fata reducerii serioase a produselor si serviciilor oferite, fapt ce a condus la restructurarea personalului si la o erodare a angajamentului clientilor.

In criza economica, angajatii s-au confruntat cu o „restructurare emotionala” in conditiile in care angajatorii nu le-au mai oferit un mediu in care sa isi dezvolte bunastarea personala in contrast cu austeritatea organizationala. Speram ca, pe masura ce companiile ies din recesiunea economica, liderii sa isi determine angajatii sa depaseasca la randul lor „recesiunea emotionala”.

Care sunt cele mai bune mijloace de motivare a angajatilor fara cresteri semnificative de costuri? Cum poate o companie sa aiba angajati loiali?

Loialitatea nu este un legamant unidirectional in care angajatul se dedica organizatiei sau compania angajatului. Aceasta conceptie trebuie inlocuita cu ideea unui efort mutual.

Angajatii care genereaza mai multa valoare ar trebui sa primeasca la randul lor mai multa valoare din partea companiei. Motivatia se creeaza atunci cand angajatii simt ca nevoile personale le sunt indeplinite prin participarea la activitatea companiei.

Angajatii pot fi motivati de diferite lucruri, care pot include banii, dar, de cele mai multe ori, este vorba despre viziune, sansa, echipa, leadership, impact, flexibilitate sau alta stimulare non-financiara.

Cum poate un candidat sa obtina jobul dorit in zilele noastre? Ce l-ati sfatui? Si ce ar trebuie sa faca apoi pentru a-si pastra job-ul?

Angajatii noi reusesc la job prin detinerea abilitatilor tehnice si culturale pentru viitor. O parte din aceasta presupune ca angajatii sa devina foarte constienti de mediul extern, care creeaza oportunitati pentru organizatiile lor. Dupa ce angajatii recunosc oportunitatile emergente, trebuie sa constientizeze, de asemenea, ca trebuie sa invete si sa se dezvolte pentru a raspunde acestor oportunitati.

Angajatii noi care constientizeaza nevoia de a evolua si de a invata continuu, atat pe planul abilitatilor tehnice, cat si pe cel al abilitatilor culturale, vor avea mai mult succes. Chiar daca nu isi vor pastra job-ul curent, vor fi mai bine calificati pentru job-uri viitoare.

Tema Conferintei HR Change Champion este schimbarea. Care sunt schimbarile la care trebuie sa faca apel specialistii in resurse umane din Romania?

Nu sunt expert pe piata din Romania, dar premisa schimbarii este aceeasi pretutindeni: aceasta consta in faptul ca activitatile dintr-o organizatie ar trebuie sa se schimbe la fel de repede si in concordanta cu conditiile din exterior care cer schimbarea.

Dave Ulrich va fi prezent la Bucuresti pe 23 octombrie, la Conferinta HR Change Champion, organizata de catre HR Club (Asociatia Profesionistilor in Resurse Umane din Romania). In cadrul discursului, Dave Ulrich va vorbi despre competentele necesare unui profesionist in HR eficient si despre importanta alinierii practicilor de resurse umane si de management in general la contextul de business exterior organizatiei.

Cum-sa-ai-succes---sfaturi-de-la-cel-mai-influent-ganditor-HR-din-lume--font-color--red--Interviu--font-

Sursa: Articol preluat in intregime de pe http://www.ziare.com

O seara buna va doresc!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s